
MarketingSherpa prämiert Mail Marketing 23 Awards für gelungenes E-Mail-Marketing
Im Rahmen des MarketingSherpa-Kongresses wurden in Miami 23 erfolgreiche E-Mail-Kampagnen in sechs Kategorien mit den E-Mail-Marketing-Awards ausgezeichnet. Zwei davon gingen an die Frankfurter Agentur rabbit eMarketing.
Aus mehreren Hundert Einreichungen für die E-Mail-Marketing Awards kürte die Jury ihre Sieger in den sechs Kategorien "Best E-Mail Newsletter", "Best Promotional Message - Direct Sale or Lead Gen Offer", "Best Opt-in oder List-Growth-Campaign", "Best Single Welcome Letter to New Subscribers", "Best Triggered E-Mail or Autoresponder Series" und "Best Dynamic Content or Personalized E-Mail". Die Kampagnen wurden getrennt für die Bereiche B2B oder B2C bewertet und mit Auszeichnungen in Gold und Silber sowie ehrenvollen Erwähnungen prämiert.
Die siegreichen Beiträge in der Übersicht:
1. Best E-Mail Newsletter
Gold B2B: Royal & Sun Alliance, Canada
Gold Consumer: Indiana Office of Tourism Development
Silver B2B: Click Rain
Silver Consumer: The Orange Country Register -- OC Moms
2. Best Promotional Message - Direct Sale or Lead Gen Offer
Gold B2B: Follet Software -- TitlePeek Trial Email Campaign
Gold Consumer: NW Natural -- Smart Energy Challenge
Silver B2B: Landry & Kling -- 7 Things Hotels Don’t Want You To Know
Silver Consumer: CPAP.com -- New Mirage SoftGel Nasal Mask Introduction
Honorable Mention Consumer: Ace Hardware -- Email Coupon Campaign
Honorable Mention Nonprofit: World Wildlife Foundation Deutschland -- "His Home is Our Climate" fundraising campaign
3. Best Opt-in oder List-Growth-Campaign
Gold B2B: Huttig Building Products -- List Growth Campaign
Gold Consumer: Dell -- Alienware Launch
Silver Consumer: Coca-Cola -- My Coke Rewards Community Invite Email
4. Best Single Welcome Letter to New Subscribers
Gold B2B: Covad -- Customer Welcome Email
Gold Consumer: ATP World Tour -- Fan Credential Welcome
Silver Consumer: ALCO -- Rewards Program Welcome
5. Best Triggered E-Mail or Autoresponder Series
Gold B2B: VNR.de -- Subscriber Reactivation Campaign
Gold Consumer: Alaska Airlines -- Shopping Cart Abandon Program
Silver Consumer: Vanderbilt LASIK -- Welcome Trigger
Honorable Mention Consumer: Dortmund Airport -- "Database Eraser" Reactivation Campaign
6. Best Dynamic Content or Personalized E-Mail
Gold B2B: VerticalResponse -- Social Media Webinar Series Campaign
Gold Consumer: Microsoft -- Enhanced Hotmail and Messenger Launch
Silver Consumer: Electrolux Major Appliance -- Electrolux/Frigidaire Spring Savings Campaign
Weitere Informationen zu den Kampagnen finden sich auf der Seite von MarketingSherpa.